Det rör på sig

Ja det är inte bara i elitserien det rör på sig även i hockeyallsvenskan rör det på sig.
Leksand har vårstädning som heter duga och det är ju kanske bra, mest förvånande är ändå att Manne Fredriksson blir vad jag tror andremålvakt efter Läck, fast det kanske är bra för Manne är från bygden och jag tror han vet vad han ger sig in i  Kan Leksand bara göra en AIK och gå ut med att en meriterad svensk i form av Andreas Johansson är klar så blir jag lite gladare.

Nämnda AIK har presskonferans idag och kommer att presentera Dick Tärnström till nästa säsong.
Jag har skrivt om det innan och det är som sagt så otroligt kul att Allsvenskan blir en profil rikare och jag tror att det verkligen är bra för hockeyn i sverige.

Mvh sporttyckaren

Kommentarer
Postat av: Anonym

du som verkar ha koll på vad som händer ,min kompis säger att Brynäs målvaktstränare ska ha Norge i vm,vet du någe om det.

2008-04-23 @ 15:44:24
Postat av: Fredrik

Känns lite som om Leksand "städar i truppen" efter VARJE säsong. Borde dom inte försöka få lite kontinuitet i truppen istället och spela ihop en stomme innan nästa återtåg??? Är inte tvärinsatt i Leksand eller allsvenskan, men namnen man läser om är med undantag av Juha å Eddie the eagle inte direkt vad man tror elitserielagen är å rycker i.Känns som att Leksand får jkomma ner på jorden å skaffa ett lag i stället för enstaka spelare. Hur lätt är det för en ny coach att spela ihop 15-18 nya spelare för att ha den rimmlaigaste chans att ta sig upp?? För i ärlighetens namn är inte Leksand ens nära. Nä, det måste nog vara bättre att hitta ett lass med 18_åringa talanger å låta dom spela ihop ett lag i ett par tre säsonger, SEN satsa på ett kliv upp, kryddat med EN eller ett par meriterade finnar elr dyl.

2008-04-23 @ 17:38:40
Postat av: Söderlund

Mora tappar allt....
http://ventux.bloggsida.se/2008/04/23/bastiansen-och-granstrom-byter-klubbadress/

2008-04-23 @ 19:01:42
URL: http://ventux.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0