Ett förtydligande och en lite ursäkt

Ok nu ska vi försöka att skriva ett inlägg som inte ger en folkstorm genom landet.
Så här menar jag, jag tycker inte man kan tacka ja till ett jobb och sen efter ett år tycka att det är för dåligt betalt.
Jag tycker att sköterskor ska ha betalt och inte bara dom utan alla som jobbar med människor ska ha bra betalt.
Det jag menade att man måste göra är att istället för att tacka ja till ett jobb och vara nöjd med säg tex 19.000 som för övrigt bara är 300 mindre än mitt eget jobb, så måste man vara tuffare vid anställning och sätta högre krav och det måste alla göra för annars faller idén om tillgång och efterfrågan.

Så nu har vi rett ut det och jag ber om ursäkt för min kanske lite klumpiga formulering i inlägget tidigare idag.

Kommentarer
Postat av: Ole Dahlberg

Jag förstår inte varför vårdpersonalen ställer sig bakom Vårdförbundets strejk??? Den är ju baserad på Vårdförbundets inkompetens och att de inte skött sitt jobb i tidigare avtalsrörelser!!!

Vårdförbundet riskerar människoliv för att rädda sitt ansikte inför sina uppretade medlemmar!!! Fy f-n!

2008-04-21 @ 14:41:32
URL: http://politikerbloggen.wordpress.com
Postat av: Berith

Ursäkt godtas :) du har rätt i det du säger... men står man där som nyutexad sjuksköterska 20 år gammal så ser man bara kortsiktligt. Wow jag kanske kan flytta hemmifrån, åh jag har fått ett jobb osv... man ser inte att man binder ris för egen rygg tyvärr, och då hjälper det inte att vi "gamla" rävar försöker få arbetsgivaren att förstå att vi har låga löner...

2008-04-21 @ 17:05:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13775

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0